Türkiye'nin mücadelesi sonuç verdi!

Türkiye dijital oyunlardaki İslamofobik öğelerin kaldırılması için yürüttüğü mücadelenin sonucunu aldı.

Türkiye'nin mücadelesi sonuç verdi!
Son Güncelleme: 09:52 26 Kasım 2017, Pazar

Ünlü oyun şirketleri söz konusu oyunlarda geçen İslamofobik öğelerin kaldırıldığını açıkladı 

Yerli dijital oyunların geliştirilmesi için teşvik süreci başlıyor. Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci'nin de, "Dünya devi haline gelmelerini istiyoruz" diyerek desteklediği yerli oyunlar şiddet içermeyecek. Dijital oyunlarda tarihi olaylara ve milli kültür öğelerine daha fazla yer verilecek. 

MİLLİ DEĞER VURGUSU

21. yüzyıl dünyasında gençlerin vazgeçemediği tutkuları arasına girmeyi başaran ve 100 milyar dolarlık ekonomik hacmiyle Hollywood sinema sektörünün önüne geçen bilgisayar oyunlarının yerli üretimleri için harekete geçildi. Geçtiğimiz yıl Türkiye ekonomisine 500 milyon dolarlık ihracat katkısı yapan dijital oyun sektöründeki yerli firmalara verilecek desteklerle gençlere yeni istihdam alanları yaratılacak. Yerli dijital oyunların içeriklerinde tarihi olaylara, şahsiyetlere ve milli kültür öğelerine daha fazla yer verilecek. 

İÇERİKLER ÇIKARILDI 

Son dönemde dijital oyunlar aracılığıyla yayılan İslamofobik içeriklerin artması ve gelen yoğun itirazlar sonucu Gençlik ve Spor Bakanlığı'nın yaptığı girişimler de sonuç verdi. Dünya genelinde çok sayıda kullanıcı tarafından oynanan Call of Duty Modern Warfare-2, Counter Strike, Tekken Tag Tournament ve Zach&Wiki isimli oyunlarda bulunan ve Müslümanlar tarafından büyük tepki çeken İslamofobik içerikler oyunlardan kaldırıldı. Yapımcı firmalar oyunlarda yer alan İslamofobik öğe ve ses efektlerinin yapılan güncellemeyle birlikte oyunlardan çıkarıldığını açıkladı. 

ANİMASYONLAR TEŞVİK EDİLECEK 

Yapımların gençlerin becerilerini destekleyecek şekilde hazırlanması sağlanacak. Türk tarihinde önemli bir yer tutan tarihi mekânlara ilişkin yapımların ortaya çıkması sağlanacak. Gençlerin ve çocukların sevebilecekleri ve sorumlu birer birey olarak yetişmelerini sağlayacak içeriğe sahip çizgi film ve animasyonların üretilmesi de teşvik edilecek. 

100 milyon $ milyar $

Dijital oyun pazarı 

700 milyon $

Türkiye'de pazar büyüklüğü 

30 milyon

Türkiye'de oyun oynayan sayısı

Haberi Paylaşın:

sizde yorum yapın SESİNİZİ DUYURUN


Üye girişi yapılmadan gönderilen yorumlar Misafir adı ile yayınlanır

ÖNEMLİ NOT : Bu sayfalarda yayınlanan yorumlar okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan sonsayfa.com hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

YORUMLAR

Bu habere henüz yorum yapılmamış. İlk yorum yapan siz olun.



Facebook Sayfamız

gordum ve ona odaklandimBayan kendisini tatmin ederken ben kendimden gecmistim okadar heyecanli porno seyret dakikalar yasadimki hepsini sizlerle paylasmak porno istedimTabi ben bu goruntuyu izlerken sIkim hd porno cok sertlesmeye basladi tamamiyla oraya odaklanmistim tabi ben sex izle bayani izlerken onun zevkten cigliklari kulagima gelmeye basladi hatun cok mobil porno izle seksi ve sergiledigi guzel vucudu paha sex hikayeleri bicilemez bir durumdaydi bende onu izlerken mastirbasyon porno yapmaya basladim ve bayana isaret porno izle vermeye calistim cok basarili oldum mobil porno beni farketti ve hic toparlanmadan beni evine davet porno izle etti ve delice sikip burnuma bosaldi